De online wereld wordt met de dag groter. Vrijwel alles gaat tegenwoordig via het online web. De online digitale wereld is onmisbaar geworden voor bedrijven. Dit geldt dus ook voor restaurants en andere horecabedrijven. Platforms zoals Instagram, Facebook, Tiktok bieden restaurants de mogelijkheid om online groei te creëren, meer aandacht voor het bedrijf en een klantenkring op te bouwen. Ook biedt het een mogelijkheid om direct in contact te komen met de doelgroep. Daarom is het voor jou belangrijk om hier als horeca ondernemer op in te spelen. in deze blogs geven we je een paar tips hoe je dit het beste kunt doen!
1. Het creëren van visuele content
TikTok, Instagram en Facebook zijn de perfecte platformen als het gaat om visuele content. Het delen van hoogwaardige foto’s en video’s van gerechten, bijeenkomsten, leuke activiteiten en alles wat te maken heeft met je restaurant kan een verschil maken! Zorg ervoor dat je ook gebruik maakt van de Instagram of TikTok stories om behind-the-scenes te delen. Zo geef je je volgers een kijkje achter de schermen. Wees creatief en kijk wat trending is in jouw markt en branche op gebied van social media.
2. Engagement met volgers
Zorg voor betrokkenheid van de volgers door te reageren op reacties, vragen te beantwoorden en te luisteren naar wat de kijkers graag willen zien op het kanaal. Als een volger jouw bedankt met een post, dan bedank je ze en deel je hun bericht op je eigen account. Dit zorgt voor een gevoel van waardering. Een ander voorbeeld is het organiseren van wedstrijden of give-aways op de platforms. Ook dit kan voor veel betrokkenheid zorgen en je bereik vergroten.
3. Consistentie
Wat belangrijk is op social media, is consistentie. Je moet ervoor zorgen dat je altijd dezelfde profielfoto, logo en kleuren gebruikt op jouw kanalen. Dit zorgt voor herkenbaarheid en versterkt de merkidentiteit. Je kunt een contentkalender maken om ervoor te zorgen dat je continu blijft posten op jouw account en je verhalen.
4. Samenwerkingen
Wat jouw account een flinke boost kan geven zijn samenwerkingen met lokale influencers. Denk bijvoorbeeld aan een food influencer die jouw eten komt eten en promoten in het restaurant. Influencers hebben loyale volgers en de meningen worden hierdoor serieus genomen. Deze samenwerkingen kunnen leiden tot nieuwe volgers/klanten en bereik.
HANOS SHOP voor jouw horeca producten
Ben jij als horecabedrijf nou op zoek naar de juiste producten voor de horeca? Dan kan je een kijkje nemen bij HANOS SHOP. HANOS SHOP is de online winkel voor al jouw non-food horeca producten. Neem een kijkje op de website voor meer informatie hierover!