Iedereen gebruikt wel promotiematerialen om zijn of haar bedrijf te promoten of onder de aandacht te brengen. Uit onderzoek is gebleken dat er ondanks alle online ontwikkelingen nog steeds veel drukwerk wordt gebruikt. Met name flyers, posters en brochures zijn daarin populair. Deze worden ingezet op beurzen en evenementen, maar ook in winkels zelf.

 

Uiteindelijk zijn het de klanten die voor een mooie omzet moeten zorgen. Dus je probeert je bedrijf op een betaalbare manier zo veel mogelijk onder de aandacht te krijgen. Dit kun je doen door speciale acties en evenementen op te zetten. Naast eerder genoemde promotiematerialen zijn er nog een legio aan opties. We beschrijven ze hier graag; 

 

Stickers met logo zijn ideaal voor in de winkel of magazijn om pakketten mee te verzegelen. Ook is het een leuk promotiemiddel om jouw logo onder een breder publiek bekend te maken. Je kunt ze namelijk overal opplakken. 

 

Helemaal terug van weggeweest zijn de bedrukte aanstekers. Deze worden niet alleen gebruikt om een sigaret mee aan te steken, maar ook in de keuken of bij de barbecue. Er zijn verschillende aanstekers te verkrijgen. Bijvoorbeeld met een heuse bieropener. Dit is echt een betaalbare giveaway die regelmatig gebruikt zal worden. 

 

Bijna elk kantoor of bedrijf heeft weleens gepersonaliseerde drinkflessen laten maken. Het handige van deze drinkfles is dat je deze overal mee naartoe kan nemen. Het prettige is dat je zelf kunt bepalen wat je in de fles vult. Er zijn ook thermosflessen zodat je er koude of warme dranken in kunt doen. Ideaal dus voor thuis en op kantoor. 

 

Naast geschenken zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden, denk bijvoorbeeld eens aan de roll-up banner als oprolbare presentatiewand. Sommige varianten gaan zelfs meerdere keren mee, maar er is ook een kartonnen variant voor eenmalig gebruikt. Deze kan daarna gewoon in de papierbak worden geponeerd. 

 

Presentatiewanden of beurswanden zijn daarentegen erg handig bij beurzen en evenementen. Je hebt meer ruimte om je uiting of boodschap te plaatsen, maar je kan er ook een afgeschermde ruimte van maken. Zo heb je iets meer privacy en maakt het praten met potentiële klanten ook wat gemakkelijker. 

 

Zo zie je maar dat het combineren van promotionele producten een belangrijke combinatie is voor de branding van jouw bedrijf of winkel. Het is daarbij wel erg belangrijk dat je daarin consistent bent met je huisstijl. Denk dus goed na over de boodschap die je wilt overdragen. Schakel indien nodig professionele hulp in, mocht je niet goed weten hoe je dat het beste kunt aanpakken.