DORDRECHTNa ruim vier maanden van tomeloze inzet heeft een emotionele en indrukwekkende sponsoractie geleid tot een prachtige donatie van € 16.380 aan het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. De actie werd gevoerd ter nagedachtenis aan zoon Imre en had als doel om geld op te halen voor onderzoek naar nieuwe behandelmogelijkheden van hersentumoren bij kinderen.

De initiatiefnemer Peter Loopik overhandigde het eindbedrag symbolisch aan het centrum, samen met zijn gezin: “Zonder hun onvoorwaardelijke steun was deze hele actie en de marathon nooit mogelijk geweest.” De actie kende vele facetten, van hardlopen met sponsoren op het shirt tot creatieve inzamelacties zoals bakacties, lege flessen inzamelen, en kaarsenverkoop door zijn dochter.

De afgelopen maanden waren intensief, zowel fysiek als emotioneel: “Meermaals ben ik mezelf tegengekomen. Maar de vele donaties, hartverwarmende berichtjes, media-aandacht en andere vormen van steun hebben me er steeds weer doorheen gesleept.”

Op 13 april kwam alles samen tijdens het lopen van de Rotterdam marathon. “Ik voelde de steun in al mijn vezels. Het deed me goed dat zoveel mensen het belang van deze actie inzagen.” Met een dankbare blik sluit hij af: “Woorden schieten tekort. Dank aan alle donateurs, sponsoren en betrokkenen. Jullie zijn geweldig. Muchas gracias!”