ZWIJNDRECHT – Met veertig jaar ervaring in het kappersvak én een ongekende liefde voor haar klanten neemt Bianca van Noort, eigenaresse van de KnipSalon, haar lezers mee in de wereld van de kappersstoel. In haar boek ‘Zien en Gezien Worden’ deelt Bianca bijzondere verhalen en gesprekken met klanten.
Zondag 6 juli werd met familie, vrienden, de hoofdpersonen uit de verhalen en een groot aantal klanten de lancering van het boek gevierd in de KnipSalon. Bianca: “Al drie jaar geleden ben ik gestart met het opschrijven van bijzondere gesprekken en gebeurtenissen in de kapsalon. Mijn man Hubert moedigde me aan toen ik het plan opperde om hier een boek van te maken. Maar als je me toen had verteld dat ik hier nu daadwerkelijk met het boek in handen zou staan, had ik je niet geloofd. Het voelt onwerkelijk.
Wanneer klanten al jaren bij mij in de salon komen, leren we elkaar steeds beter kennen. Hierdoor worden de gesprekken vaak intenser. En ik ben ervan overtuigd dat doordat er letterlijk een spiegel voor hen wordt gehouden, klanten gemakkelijker hun emoties uiten. Dat maakt het vak voor mij nog specialer.”
Inspiratie
De klanten die Bianca in de loop der jaren heeft geknipt, vormen de inspiratiebron voor het boek. “Naast de behandeling waar de klant voor komt, is een luisterend oor en de aandacht die je hem of haar geeft belangrijk. Misschien wel het allerbelangrijkst. In de KnipSalon heerst een warme, huiselijke sfeer.
Het voelt precies zoals ik voor ogen had toen ik 20 jaar geleden startte: ik wilde een kapsalon openen waar ik me op mijn gemak voel en mezelf kan zijn”, vertelt Bianca.
“Met een vers kopje filterkoffie of thee, een krantje, een fijne stoel en vooral: oprechte aandacht. Ik merk dat klanten zich daar ook prettig bij voelen en daardoor meer van zichzelf laten zien. Zo ontstaan vaak de mooie, grappige of ontroerende gesprekken en gebeurtenissen die ik met veel plezier heb vastgelegd in ‘Zien en Gezien Worden’.”
Mail voor meer informatie of bestellen van het boek (prijs € 19,95) naar bianca@deknipsalon.nl.