Wil je je klanten en leveranciers bedanken voor het vertrouwen in jouw bedrijf? Of zoek je een presentje voor je personeel? Dan kom je al snel bij een relatiegeschenk uit. Je kunt een ‘kaal’ geschenk geven, maar het is beter om hem te bedrukken met je naam of logo. In dit artikel leggen we je uit wat de kracht van bedrukte relatiegeschenken is.
Zorgen voor een betere zichtbaarheid van je merk
Bedrukte relatiegeschenken hebben een positief effect op je merk. Ze zorgen er namelijk voor dat je zichtbaar bent en blijft. We nemen een mok als voorbeeld. Dit is een praktisch geschenk, want mensen kunnen er elke dag koffie of thee uit drinken. Laat je koffiemokken bedrukken? Dan zien ze jouw naam of logo elke keer als ze de mok gebruiken. Je blijft zo onbewust in het hoofd van de gebruiker zitten. Als ze ooit iets nodig hebben wat jij aanbiedt, is de kans groot dat ze bij jou uitkomen. Ze herinneren zich jouw bedrijf immers nog door de bedrukte mok.
Versterken de band tussen jou en de ontvanger
Met een relatiegeschenk laat je zien dat jij je klanten, leveranciers of medewerkers waardeert. Je denkt nu misschien dat je een groot geschenk moet kopen, maar dat is niet het geval. Een klein geschenk is in veel gevallen net zo waardevol. Bij relatiegeschenken gaat het namelijk vooral om het gebaar. Wil je net dat beetje extra bieden? Laat het geschenk dan bedrukken. Het geschenk krijgt zo een persoonlijk tintje en dat versterkt de band tussen jou en de ontvanger nog meer.
Dragen bij aan een professionele uitstraling
Je kunt tegenwoordig zo’n beetje alle relatiegeschenken van bedrukking voorzien. Van pennen tot notitieboekjes en van aanstekers tot drinkflessen. Maak hier dankbaar gebruik van, want bedrukte geschenken dragen bij aan een professionele uitstraling. Ze laten zien dat je oog voor detail hebt en dat komt je betrouwbaarheid ten goede. Je hebt moeite gedaan voor het geschenk en dat is iets wat klanten vaak onthouden.
Voelen oprecht en uniek
In plaats van je naam of logo kun je relatiegeschenken ook bedrukken met iets persoonlijks. Denk hierbij aan de naam van de ontvanger, een leuke foto of een passende quote. Het geschenk krijgt zo een persoonlijk tintje en dat maakt hem oprecht en uniek. De ontvanger voelt zich speciaal en dat zorgt voor meer emotionele betrokkenheid bij jouw bedrijf. Dit komt de samenwerking ten goede of kan er voor zorgen dat iemand je trouw blijft.
Maken reclame voor je bedrijf
We hebben één van de sterkste krachten van bedrukte relatiegeschenken tot het laatst bewaard. Laat je een pen, notitieboek of aansteker bedrukken? Dan wordt het een reclamemiddel. Het is niet voor niets dat veel bedrijven geschenken met bedrukking weggeven op beurzen. Ze proberen zo in het hoofd van de ontvanger te kruipen. Je blijft hier overigens niet standaard hangen. Denk daarom goed na over het relatiegeschenk dat je kiest. Een praktisch geschenk heeft de voorkeur. Hoe vaker iemand het gebruikt, hoe vaker hij aan jou denkt.




