DORDRECHT – De gemeente Dordrecht, cultuurorganisaties in de stad en Dordrecht Marketing & Partners hebben de handen ineengeslagen om het diverse aanbod van de stad en cultuuragenda nog beter bekend te maken. Deze week wordt een nieuwe gezamenlijke campagne Cultuur in Dordrecht gelanceerd via diverse media. Later in het jaar wordt het concept ook landelijk ingezet. In deze krant is de wekelijkse cultuuragenda terug van weggeweest.

 

Eén van de uitgangspunten van de campagne is om culturele activiteiten zichtbaarder en toegankelijker te maken voor een breed publiek. Voor jong en oud, voor cultuurliefhebbers en cultuurverkenners. In de campagne komt het ‘standaard cultuuraanbod’ voorbij, maar ook een aanbod voor mensen met minder interesse in cultuur. Er worden verschillende marketingmiddelen ingezet en ambassadeurs die aansprekend zijn voor doelgroepen die nu nog niet (veel) gebruik maken van het aanbod. De campagne is gebouwd rondom ‘Driemaal is Dordrecht’. De eerste keer laat Dordrecht je verrassen. De tweede keer zul je Dordrecht omarmen. De derde keer sluit je de stad in je hart. Want al het goede komt in drieën. Het cijfer 3 en Dordrecht zijn met elkaar verbonden. Door haar ligging aan het Drierivierenpunt was Dordrecht vroeger een belangrijke handelsstad. Dit heeft de stad doen groeien tot de bijzondere, mooie en aantrekkelijke stad van vandaag.

 

De website fungeert als spin in het web van culturele activiteiten in Dordrecht. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van social mediamarketing, nieuwe media, outdoor-reclame, de wekelijkse cultuuragenda in Dordt Centraal en een jaarlijks cultuurmagazine. Voor meer informatie en inspiratie:

bezoek www.cultuurindordrecht.nl en volg @cultuurindordrecht. De nieuwe weekagenda is verderop in deze krant te vinden.