PAPENDRECHT – Van 1 t/m 23 september kunnen klanten van de Rabobank weer stemmen op hun favoriete vereniging tijdens de jaarlijkse Rabo ClubSupport actie. Ook muziekvereniging Excelsior Papendrecht doet dit jaar weer mee – en wederom pakt de vereniging groots uit met een unieke, komische campagnevideo.

 

Ditmaal geen Spaanse overval, maar een meeslepende parodie in de stijl van een Netflix-documentairetrailer: ‘The Man With No Bass’. In de video staat één orkestlid centraal, die van de ene op de andere dag zijn bastuba kwijt is. Met dramatische interviews, duistere reconstructies en zelfs een ‘detective wall’ vol absurde aanwijzingen, wordt het incident gepresenteerd alsof het een internationaal mysterie betreft. Uiteraard alles met een flinke knipoog.

 

Het doel van deze actie is echter serieus: Excelsior wil met de opbrengst een nieuwe bastuba aanschaffen. De bastuba vormt het fundament van de kopersectie en is onmisbaar in het orkest. Met steun van stemmen via de Rabo ClubSupport actie hoopt de vereniging dit essentiële instrument te kunnen bekostigen. “De bastuba is letterlijk de laagste toon van ons orkest”, vertelt concertmeester Alex Romijn. “Zonder dit instrument klinkt er een gat in de muziek. Met de stemmen uit deze campagne hopen we dat gat samen te vullen.”

 

De campagnevideo is te bekijken via het YouTube-kanaal van Excelsior Papendrecht en via hun eigen website www.excelsiorpapendrecht.nl. Stemmen op Excelsior kan via de website van de Rabobank of eenvoudig in de Rabo App.