DORDRECHT – FC Dordrecht heeft besloten om te stoppen met het gebruik van het sociale mediaplatform X, voorheen Twitter. Deze beslissing is genomen naar aanleiding van ‘ontwikkelingen op het platform die niet langer aansluiten bij de waarden van onze club’. De club heeft ruim 26.000 volgers op het door Elon Musk gekochte platform. (Foto: Stolk Fotografie)
De overname van X door xAI heeft geleid tot veranderingen in het karakter en de inhoud van het platform, aldus de club in een persbericht. ‘Bij FC Dordrecht staan respect, inclusiviteit en betrouwbaarheid hoog in het vaandel. Wij willen niet geassocieerd worden met een platform waar deze waarden onder druk staan. Daarom hebben wij besloten onze activiteiten op X te beëindigen en onze communicatie voort te zetten via andere kanalen. Wij blijven actief op onze eigen website, Instagram, Facebook, YouTube, TikTok en LinkedIn, waar wij onze supporters en volgers op de hoogte houden van het laatste nieuws en ontwikkelingen binnen de club. Wij nodigen iedereen uit om ons via deze kanalen te blijven volgen en betrokken te blijven bij FC Dordrecht’.