Actueel

reageer als eerstwo 11 jul 2018

Gorcums Reisburo opent Travel Store in Waalse Kerk

DORDRECHT – Frank Visch, (mede-)directeur van de Gorcums Reisburo Groep, opende vrijdagavond de nieuwe Travel Store in monumentale Waalse Kerk in Dordrecht. Samen met José van Felius, die al tien jaar bij Regio Reisburo Gorcum werkt en nu de Store Manager is van de nieuwe winkel in Dordrecht, ontving hij tientallen relaties uit de branche en trouwe klantenkring. (Foto’s: Travel Store)

Met de opening van de Travel Store stapt Visch in het gat in de markt in Dordrecht, dat ontstond na het faillissement van de reisbureaus van Van Maren in 2013. Dat is volgens hem nooit opgevuld. Volgens Visch ontwikkelt Dordrecht zich tot een lucratieve markt, ook voor de (zaken)reiswereld. De Travel Store is gevestigd in de monumentale Waalse Kerk, in het centrum van Dordrecht, op de hoek van een van de drukste winkelstraten van de stad: de Visstraat-Voorstraat.

Traveltroef en Piloot Koen

“Dit is mijn laatste dag hier”, stelde Visch met een knipoog. “Vanaf zaterdag is het de beurt aan José en haar team om het hier in Dordrecht waar te maken.” In de Travel Store zijn ook de bekende merken Traveltroef en Piloot Koen terug te vinden, waardoor beide merken een tweede vestiging krijgen. Behalve reizen verkoopt de Travel Store ook reisgadgets en prachtige reisboeken van Reisboekwinkel de Zwerver.

Boeken via videoverbinding

Naast het unieke pand biedt de Travel Store een ander uniek element, namelijk Travel Store Live. Travel Store Live is een exclusieve service, waarbij men via een live-videoverbinding contact heeft met één van de Personal Travel Shoppers. Gewoon op afstand via de laptop, tablet of smartphone. Tijdens zo’n gesprek worden vakantiewensen besproken, reisplannen gedeeld of informatie uitgewisseld over een bestemming of verblijf. “Net zoals op het reisbureau, maar dan op uw scherm.  Al vinden we het natuurlijk ook erg leuk als de consument onze prachtige Travel Store komt bewonderen!”

Chris Zegers

Chris Zegers, die al achttien jaar reisprogramma’s op tv maakt, trad als gastspreker op. “Ik voel me geen presentator die reist, maar een reiziger die presenteert. Pas dan kun je een goed reisprogramma maken. Als je doet wat je leuk vindt, krijg je daar energie van.” En dat is ook het motto van Store Manager José van Felius. “Wat is er nu leuker dan reizen verkopen en nieuwe ideeën bedenken?” In de Travel Store mag ze losgaan, want maandelijks worden er diverse themadagen en experience-avonden georganiseerd. De ruimte boven in de kerk, een volledig ingerichte presentatieruimte, leent zich hier perfect voor.

Geef een reactie