DORDRECHT – POBD en Dordrecht Marketing & Partners hebben iets bedacht voor winkelpanden die leegstaan in de binnenstad, veelal door langdurige verbouwingen en lange termijnplannen. Voor een betere sfeerbeleving zijn deze week de eerste panden voorzien van bestickering met een herkenbare Dordtse locatie. De uitingen met schapenkoppen zijn gemaakt door Lucia Zattini.
Remco Gravendijk, kwartiermaker Promotie Ondernemers Binnenstad Dordrecht (POBD), is blij met het initiatief en zeker niet ontevreden met de ontwikkelingen in de binnenstad. Veel units hebben de afgelopen periode al een andere invulling gekregen of zijn volop in ontwikkeling. “We kijken er naar om, waar mogelijk, met name de units met langdurige leegstand aan te pakken. Maar hoe leuk we deze oplossing ook vinden, uiteraard hopen we dat deze van tijdelijke aard is en ook deze units spoedig opgevuld worden met nieuw winkelaanbod.”
Pandeigenaren die ook interesse hebben voor deze tijdelijke verrijking van hun leegstaande winkelpand kunnen dit melden via kwartiermaker@pobd.nl.