REGIO – De gemeenten Alblasserdam, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht, Zwijndrecht en OZHZ, DG&J en Sociale Dienst in de Drechtsteden zitten te springen om nieuwe medewerkers. Daarom zetten ze de komende tijd gezamenlijk stevig in op werving van nieuwe medewerkers. Deze week start de eerste campagne, gericht op financieel talent. Om de lokale overheid sterk te positioneren als werkgever is gekozen voor een gezamenlijke aanpak, onder de vlag van Smart Delta Drechtsteden. De belangrijkste boodschap: Smart Delta Drechtsteden is een aantrekkelijke en kansrijke regio om te werken.

Gezamenlijk campagne voeren om personeel te werven onder één afzender komt niet vaak voor, ook niet bij de overheid. In de Drechtsteden-regio zien ze de voordelen. Bas Burger, Manager HR Gemeente Dordrecht: “Door hierin samen op te trekken kunnen we ons nog beter laten zien in de eigen regio als de aantrekkelijke werkgevers die we zijn. Bovendien zien potentiële sollicitanten dat lokale overheden in de onze regio onderling hecht verbonden zijn. Dit levert hen het voordeel op van extra doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden. En hoe mooi is het om in je werk ook impact te kunnen maken op je eigen woon- en leefgebied.”

Uitbreiding

In de wervingscampagne gaat het alleen om vacatures binnen de lokale overheid in de regio. In de toekomst wil de overheid graag campagne voeren samen met bedrijfsleven en onderwijs. Ook zij hebben immers de nodige vacatures in te vullen en het is goed voor regio dat dit ook lukt. Daarom staat een gezamenlijke stand op de Nationale Carrièrebeurs eind maart in de planning en zijn er ideeën om op termijn gezamenlijk een banenbeurs binnen Smart Delta Drechtsteden te organiseren.