DORDRECHT – Matchoholic is de nieuwe naamgever van het FC Dordrecht stadion aan de Krommedijk. Emre Ugurlu, CEO Matchoholic en algemeen directeur Hans De Zeeuw hebben de overeenkomst vandaag ondertekend. Riwal Hoogwerkers was acht jaar naamgever van het stadion en draagt daarmee het stokje over aan Matchoholic. (Foto’s: Stolk Fotografie)

Het Dordtse bedrijf Riwal is al meer dan 25 jaar sterk verbonden aan FC Dordrecht: eerst als shirtsponsor, later naamgever van het stadion en recent heeft het zich voor vier jaar verbonden als naamgever van de nieuwe jeugdopleiding: Riwal Football Academy. De Riwal Football Academy is de opleiding voor de toekomst van het Dordtse voetbal. Samen met andere opleidingspartners werkt FC Dordrecht samen op het gebied van opleiden, vitaliteit, duurzaamheid en arbeidsmarkt.

Turkse eigenaar

Het bedrijf Matchoholic is eigenaar van een livescore-applicatie met snelle, gedetailleerde gegevens en statistieken van voetbal, basketbal en tennis. De applicatie is beschikbaar voor iOS-gebruikers in 173 landen in zeven verschillende talen. Inmiddels gebruiken 6,5 miljoen maandelijkse gebruikers over de hele wereld Matchoholic en genereren ze meer dan 10 miljard schermweergaven. Naast live scores, statistieken en nieuws is de grootste kracht van Matchoholic mensen samen te brengen via forumpagina’s. Het Matchoholic Forum, met zijn 3 miljoen maandelijkse gebruikers die 300 miljoen paginaweergaven genereren, is een echte fanzone waar mensen samenkomen om van games te genieten.

Grootste stadion

Matchoholic wordt wel ‘het grootste stadion van de wereld’ genoemd en matcht uitstekend met de visie van FC Dordrecht om met Energiek Dordt een groot waardenetwerk te creëren tussen betaald voetbal, bedrijven, onderwijs, overheid en maatschappelijke organisaties. Emre Ugurlu CEO Matchoholic: “We zijn verheugd om partner te worden van FC Dordrecht, een van de oudste clubs van Nederland. Door de naam van het stadion te claimen en shirtsponsor van FC Dordrecht te worden, gaan we een partnerschip aan dat beide partijen naar hun uiteindelijke doelen zal brengen. FC Dordrecht om meer te zijn dan alleen een voetbalclub en Matchoholic om aanwezig te zijn op de mobiele telefoons van Nederlandse fans!”

Sociaal netwerk

Soufiane Haddad, commercieel manager FC Dordrecht: ‘’We zijn enorm trots met Matchoholic als naamgever van het stadion en als shirtsponsor. Matchoholic heeft een internationaal platform dat miljoenen voetbalfans informeert, inspireert en verbindt. Dit is duidelijk in lijn met onze ambities binnen Energiek Dordt, waar we met de verbindende kracht van het betaald voetbal, als populair sociaal netwerk van 8,2 miljoen liefhebbers nieuwe energie willen creëren in Dordrecht en de Drechtsteden. Door samenwerking tussen betaald voetbal, bedrijfsleven, onderwijs, overheid en maatschappelijke organisaties kunnen we veel bereiken.”