DORDRECHT – Algemeen Directeur van FC Dordrecht, Hans de Zeeuw (rechts) is blij met de nieuwe sponsor en naamgever van het stadion en de shirts Matchoholic. “Op dit moment is Matchoholic niets meer en niets minder dan sponsor en naamgever. We zijn als voetbalclub al langer bezig met een nieuw stadionplan. Matchoholic wordt in die plannen meegenomen maar heeft zelf geen initiatief daarbij.” Emre Ugurlu is CEO van Matchoholic. (Foto: Stolk Fotografie)

De Zeeuw vervolgt: “Wat betreft de bekostiging van een nieuw stadion, daar verwachten we geen financiële bijdrage van de gemeente. Wel steun waar het gaat om vergunningen en bestemmingsplan. We zijn met de gemeente in gesprek en weten wat hun wensen zijn voor het realiseren van een Stadspark XXL in de Dordwijkzone. Het stadion en de FC Dordrecht past daar prima in. We zijn altijd voorstander geweest van een Open Sportpark. Om dat te realiseren is er echter wel wat nodig van de gemeente op het gebied van begeleiding en beveiliging. We willen niet dat onze bezittingen (red. grasveld, tribunes, gebouwen) kapot gemaakt worden. Om die reden is het sportpark nu nog afgesloten. Misschien wordt het tijd om een beheerder aan te stellen als er een nieuw en open stadion komt. Wanneer we het nieuwe stadionplan kunnen presenteren, daarover durf ik nu geen enkele uitspraak te doen. We zijn druk in overleg.”

Lees meer over de nieuwe naamgever van het stadion en over de plannen voor een groot stadspark waarin het stadion ligt in Dordt Centraal van 3 augustus.