DORDRECHT – Er was geen treinkaartje of inchecken voor nodig. Zorgvuldige afstemming en uiterste precisie waren wel vereist voor het boren van de doorgang onder het treinspoor. Deze onderdoorgang betekent voor het warmtenet Dordrecht een belangrijke verbinding tussen het centrum en Krispijn. Nu kan het warmtenet worden uitgebreid naar andere wijken. Reden voor een klein feestje. (Foto: Rob Kamminga)
De doorgang onder het treinspoor is gerealiseerd door middel van een gesloten front boring onder het spoor: van het Van Baerleplantsoen naar de Spuiweg. De boring is bijzonder omdat HVC rekening moest houden met specifieke omstandigheden. De ruimte om de boring uit te voeren was beperkt en tijdens het boren mochten er geen bewegingen van het spoor optreden. Dit werd continu gemonitord om te voorkomen dat het drukke treinverkeer in Dordrecht werd gehinderd. Honderden treinreizigers en automobilisten op de Burg. De Raedtsingel hebben er dan ook niets van gemerkt. Lees meer over het technische hoogstandje in Dordt Centraal.