DORDRECHT – Vier PLUS-supermarkten in Dordrecht zijn een bijzondere spaaractie gestart voor de leden van de Dordtse voetbalverenigingen VV Dubbeldam en SV Oranje Wit. Klanten kunnen bij besteding van elke € 10 aan boodschappen sparen voor voetbalplaatjes van lokale spelers, trainers en vrijwilligers, gewoon uit hun eigen club!
Bij elke besteding van € 10 kunnen klanten kiezen: een zakje plaatjes van Oranje Wit of van Dubbeldam. De actie loopt tot en met 31 december 2025, en is exclusief verkrijgbaar bij de vier PLUS-winkels in Dordrecht.
“Hoe leuk is het om een plaatje van jezelf te sparen? Alsof je de nieuwe Frenkie de Jong, Virgil van Dijk of Mbappé bent”, zegt Maarten Buning, ondernemer van PLUS Bieshof. “We zien nu al kinderen voor de deur staan om plaatjes te ruilen. De reacties zijn fantastisch!”
In totaal zijn er meer dan 1,4 miljoen plaatjes van ruim 1.250 leden gedrukt, waarmee het project een groot lokaal succes is. De actie is het resultaat van maandenlange samenwerking tussen de PLUS-winkels, de voetbalverenigingen en talloze vrijwilligers.
Betrokkenheid
“Dit soort initiatieven laat zien wat lokale betrokkenheid betekent”, vervolgt Buning. “Als zelfstandige PLUS-ondernemers doen we graag iets terug voor de gemeenschap. Eerder dit jaar, met het dertigjarig jubileum van PLUS ’t Lam in Dubbeldam, verdeelden we met een sponsoractie al € 30.000,- onder alle verenigingen in Dordrecht. Nu zorgen we met deze voetbalplaatjesactie voor iets blijvends en superleuks voor jong en oud.”
Alle leden die in het album staan, hebben inmiddels hun eigen verzamelboek ontvangen, zodat ze direct kunnen beginnen met sparen. Naast de plaatjes kunnen fans ook posters van hun eigen team of favoriete speler bestellen bij de deelnemende winkels.
De actie vindt plaats bij de PLUS-vestigingen PLUS Bieshof – Stadspolders, PLUS ’t Lam – Dubbeldam, PLUS Valkzicht – Leerpark en PLUS Vogelplein – Vogelbuurt. De PLUS-ondernemers bedanken de verenigingen en alle vrijwilligers die hebben meegewerkt aan de actie: “Zonder hun inzet was dit nooit zo’n succes geworden.”





