DORDRECHT – Om 08.00 uur ging de deur van het slot bij Nettorama aan het Damplein. Dordtenaren kunnen vanaf nu kennismaken met deze voor de stad nieuwe formule. (Foto: Thymen Stolk)

De vestiging is de dertigste van het land van dit familiebedrijf. De kracht zijn de lage prijzen. “Niet van de buurt, niet van de stad, maar van heel Nederland. Dat durf ik met droge ogen te zeggen”, zegt algemeen directeur Harry Sulmann. “En ik weet één ding zeker, dat beloven we en dat maken we waar.” Hij laat een vergelijking zien van de Consumentenbond. Prijzen van supermarkten worden vergeleken en Nettorama prijkt bovenaan. “Zelfs boven Aldi en Lidl”, zegt Sulmann trots. Nettorama zet zichzelf neer als merkendiscounter. Wie een rondje door de supermarkt loopt ziet dat met eigen ogen. “Overtuig jezelf!”, nodigt Sulmann alle Dordtenaren uit. Standaard lage prijzen, maar ook standaard extra korting (10 procent) voor wie van een A-merk meerdere verpakkingen koopt.

Vers
Naast uiteraard de kruidenierswaren, is er een grote afdeling versproducten. Denk aan veel verse groentes. “Daar zijn we echt sterk in. Er is een korte weg tussen de veiling en het schap. De omloopsnelheid in de winkel is zo groot dat we dagelijks twee keer bijvullen met verse groentes”, laat Sulmann weten. Ook de slagerijafdeling verpakt ambachtelijk. Er staat een slager die inspeelt op de wensen van de klant. Brood wordt de hele dag door zelf afgebakken. Er is ruime keuze, ook aan verse broodjes.

Snel
Nettorama heeft een assortiment van zesduizend producten. Daarin zijn alle dagelijkse producten opgenomen. Boodschappen doen bij Nettorama staat voor efficiëntie. “Dat is gewoon heel belangrijk. Je kunt snel je boodschappen doen, met de laagste prijzen, en je wordt overal snel geholpen. We hebben geen spaaracties, zegels of grote beeldschermen op elke hoek. Gewoon goed, vers en goedkoop”, zegt Sulmann. De formule van Nettorama, met de huiskleuren zwart, rood en geel, is nieuw in Dordrecht. Sulmann verwacht dat het gaat aanslaan. “In Dubbeldam, maar ik weet zeker dat we ook klanten uit andere wijken kunnen trekken.”

Emoties
Op de plek van Nettorama hebben de afgelopen jaren al heel wat supermarkten gezeten. Sulmann begrijpt de emoties dan ook die er bij het personeel leven. Al het personeel van C1000 is overgenomen en er is de afgelopen drie weken hard gewerkt om de supermarkt om te bouwen naar Nettorama.”De versafdeling is vergroot en er is veel meer licht gekomen”, laat Sulmann een paar veranderingen zien.

Op de foto bedrijfsleider van Nettorama Nico Groeneveld.