DORDRECHT – Een nieuwe Pop-Up Store op het Achterom in Dordrecht leverde zaterdag nogal wat verbaasde blikken op. Zie ik dat nou goed? Die vraag was van de gezichten van voorbijgangers af te lezen. Ja, ze zagen het goed. In het winkelpand in de binnenstad is een prachtige mini-showroom met nieuwe auto’s ingericht. Autodealer Mulder zet er tot en met het einde van dit jaar een selectie van haar Peugeot en Citroënmodellen letterlijk in de etalage. (Foto en video: Thymen Stolk)

Helemaal nieuw is het concept niet, zegt marketing-coördinator Bianca Schutte van Mulder. “Wij zijn wel de eerste autodealer in de regio Drechtsteden en Alblasserwaard die een Pop-Up showroom opent. Wij speelden al langer met het idee om op een dergelijke laagdrempelige wijze onze modellen onder de aandacht te brengen. Het was nog even zoeken naar een geschikt pand, vanwege de ruimte en de belastbaarheid van de vloer. Uiteindelijk hebben wij lastminute dit pand aan het Achterom 9 kunnen regelen.” Het vroeg uiteindelijk om behoorlijk wat stuurmanskunst om de vier Peugeots en vier Citroëns naar binnen te rijden. Een proefrit maken behoort hier dan ook niet tot de opties, zegt Schutte. “Mensen kunnen hier wel vrijblijvend binnenstappen voor informatie. Gelijktijdig kunnen zij in een auto te stappen om het interieur te bekijken en te ervaren. En natuurlijk voor een goede bak koffie.” Volgens Schutte waren de reacties van voorbijgangers en bezoekers zeer enthousiast. “Het is natuurlijk leuk voor onze naamsbekendheid, maar wij verwachten ook veel belangstelling voor onze producten en diensten. Zo zijn er bij het publiek veel vragen over de werking van het product Private Lease. Natuurlijk kan er in de tijdelijke winkel ook een auto gekocht worden, zo heeft Mulder afgelopen zaterdag al nieuwe klanten mogen verwelkomen.”

Voor meer informatie: www.mulderautomotive.nl.