DORDRECHT – De tentoonstelling Willem II-Kunstkoning in het Dordrechts Museum mag zich verheugen in een grote belangstelling. Woensdag verwelkomde het museum, zes weken na opening, alweer de 50.000ste bezoeker. Dat de kunstkoning een publiekslieveling zou worden werd vooraf al voorspeld.

 

De 4-jarige Yara was samen met haar opa Theus van Vliet uit Ridderkerk speciaal gekomen om Wexy te zien. Ze ontvingen een goodiebag uit de museumwinkel, een jaar lidmaatschap van de Vereniging Dordrechts Museum en een reproductie van een portret van Willem II beschikbaar gesteld door de firma Boer & Van Wijk uit Dordrecht.

 

Succesvol

Dat de tentoonstelling een succes zou worden werd door sommige mensen vooraf al voorspeld. Zo sloot Antoin Peeters van het RTL 4 Nieuws nog vóór de opening een weddenschap af met museumdirecteur Peter Schoon. Directeur Schoon rekent op hooguit 70.000 bezoekers, terwijl de uit Dordrecht afkomstige nieuwslezer verwacht dat het museum de magische grens van 100.000 moet kunnen halen. Wie er ook gelijk krijgt de tentoonstelling is nu al de meest succesvolle ooit in het Dordrechts Museum.

 

Weddenschap 

De weddenschap tussen Peter Schoon en Antoin Peeters (om een fles champagne) is voor het Dordrechts Museum aanleiding om samen met Dordrecht Marketing een publiekelijke weddenschap uit te schrijven. Wie voor 31 mei precies voorspelt bij hoeveel bezoekers de teller blijft steken bij sluiting van de tentoonstelling (zondag 15 juni om 17.00 uur) kan mooie prijzen winnen. Voor de winnaar stelt Art & Dining een gratis overnachting beschikbaar in de bruidssuite van Bellevue Groothoofd hotel culinair of in het Koetshuisje bij het Kasteel van Rhoon. Dordrecht Marketing doet een duit in het zakje met een rondvaart door Dordrecht met picknickmand en van het Dordrechts Museum krijgt de winnaar een aantal aantrekkelijke aan Willem II gerelateerde voorwerpen uit de museumwinkel. Meer informatie over deze weddenschap is te lezen op de speciale tentoonstellingswebsite: www.wii-kunstkoning.nl/winnen.