Column Huisartsenpost

Sinds deze column verschijnt, maak ik steeds graag van de gelegenheid gebruik u iets te vertellen over het reilen en zeilen op de huisartsenpost. Voor u leuk om een kijkje in de keuken van onze organisatie te nemen. En ik vind het prettig dat onze (mogelijke) patiënten begrijpen hoe wij te werk gaan. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Regelmatig krijg ik, of mijn collega’s, van patiënten te horen dat ze de column graag lezen en er inderdaad wat van opsteken. En nu wil ik het eens over een andere boeg gooien. Vandaag is de boodschap simpelweg: bedankt. Of liever: BEDANKT, met hoofdletters! Voor het nationale applaus, waardoor wij met z’n allen toch wel een traantje moesten wegpinken. Voor al die leuke, lieve en steunende attenties die we tijdens de corona-drukte van veel  organisaties en particulieren mochten ontvangen. We hebben dat enorm op prijs gesteld, het gaf echt een steuntje in de rug. Zo kregen we onder andere tasjes met lekkers. Werden er emmers met tulpen gebracht. Tubes met handcrème. En niet te vergeten: veel heerlijke chocolade, waaronder zelfs een stuk dat we met hamer en priem te lijf moesten gaan. Complete maaltijden voor een hele ploeg medewerkers. Mondmaskers, handschoenen. En een autobedrijf stuurde ons stoel- en stuurhoezen, zodat we veilig visites konden rijden.

Het was allemaal hartverwarmend en het zorgde ervoor dat we het gevoel kregen dat onze inspanningen gewaardeerd werden. BEDANKT!

Annette Vos, locatiemanager Huisartsenpost Drechtsteden