DORDRECHT – Havenbedrijf Rotterdam heeft het sponsorcontract met Dordrecht Marketing met drie jaar verlengd. Hiermee blijft het Havenbedrijf een financiële bijdrage leveren aan maatschappelijke initiatieven en maritieme evenementen in Dordrecht en dit jaar ook weer Dordt in Stoom. (Foto: Ries van Wendel de Joode)

Het Havenbedrijf gaat in de periode 2020-2022 in totaal 75.000 euro doneren via Dordrecht Marketing, de stichting die in opdracht van de gemeente Dordrecht onder meer de citymarketing uitvoert en evenementen in de stad begeleidt en ondersteunt. In 2020 en 2022 wordt het tweejaarlijkse Dordt in Stoom gesteund. In 2021 ligt de focus vooral op maatschappelijke initiatieven waarbij scheepvaart, haven, water of andere maritieme activiteiten in Dordrecht een rol spelen. Een jury van het Havenbedrijf Rotterdam, de gemeente Dordrecht en Dordrecht Marketing selecteert aan de hand van criteria daarvoor een aantal projecten. De afgelopen jaren ontvingen via deze sponsorregeling ‘Dordrecht & Water’ projecten van onder andere de Stichting Brugwachtershuisjes, het Dordts Patriciërshuis en Stichting De Verborgen Stad een bijdrage van 10.000 euro. Verschillende maatschappelijke organisaties en initiatieven ontvingen elk 1.000 euro.

Ronald Paul, lid van de algemene directie van het Havenbedrijf: “Het Havenbedrijf Rotterdam verzorgt sinds 2011 het nautisch beheer in Dordrecht en sinds 2013 ook de exploitatie van de haventerreinen. Wij vinden het belangrijk om ook in Dordrecht actief bij te dragen aan het woon- en leefklimaat.” De sponsoring loopt via Dordrecht Marketing, omdat deze organisatie de verbinding met lokale partijen tot stand kan brengen en beter zicht heeft op welke evenementen en activiteiten in de stad kunnen helpen het maritieme karakter uit te dragen. Het nieuwe contract loopt tot eind 2022.

 

Op de foto: Richard van der Eijk (links), hoofd Communications & External Affairs Havenbedrijf Rotterdam en rechts Gerben Baaij, directeur Dordrecht Marketing ondertekende het verlengingscontract.