DORDRECHT – Een aantal kinderen uit groep 7 van OBS De Bever had donderdag een gesprek met wethouder van Onderwijs Peter Heijkoop. Hij wilde graag weten hoe kinderen de coronaperiode hebben ervaren en wat we er van kunnen leren voor de toekomst.

Het gesprek met de wethouder ging over de verschillende ‘corona-ervaringen’; de angst die er ineens was voor de gezondheid van opa en oma of andere kwetsbare en/of lieve mensen om jou heen. Ze spraken over het afstandsonderwijs. Les van je ouders of je grote zus, het missen van de aandacht of de aai over de bol van de juf of meester en het niet kunnen spelen met klasgenoten. Wat is dat belangrijk gebleken! Zeker voor kinderen die het thuis wat minder fijn hebben, maar gelukkig was daar goede opvang voor. Verder werd er nog gesproken over het ‘hybride onderwijs’, de voordelen vanuit het Daltonconcept voor deze kinderen en de opstart na het openen van de schooldeuren. Hebben we minder geleerd door deze coronatijd of juist méér geleerd? De kinderen gaven interessante inkijkjes. De uitkomst van dit gesprek met de leerlingen van De Bever neemt de wethouder mee in de plannen rondom goed onderwijsbeleid voor de stad. Hierin zullen het programma verlengde onderwijstijd en kansengelijkheid bijvoorbeeld een mooie rol kunnen vervullen.