DORDRECHT – Dordtenaren kunnen geen contact meer opnemen met de Sociale Dienst Drechtsteden via WhatsApp. Het medium staat namelijk niet meer toe dat overheidsorganisaties gebruikmaken van deze dienst en heeft hiervoor haar voorwaarden gewijzigd.

Op 3 april 2017 startte de Sociale Dienst met het gebruik van het klantkanaal WhatsApp. Bijna een vijfde van alle contacten tussen cliënten en medewerkers, ging sinds die tijd per WhatsApp. Zo ontving de Sociale Dienst in november 2150 berichten via WhatsApp tegenover 9150 inkomende telefoongesprekken bij de Klantenservice. De Sociale Dienst Drechtsteden zegt geen eigen app te zullen gaan ontwikkelen. “Wij hebben naast de telefoon nog vier andere klantkanalen, waaronder Facebook Messenger, Twitter Direct Messenger en het vragenformulier via onze website”, zegt een woordvoerder. “Ook kunnen inwoners langskomen aan de Spuiboulevard 298. Het 06-nummer waarmee inwoners met de Sociale Dienst konden appen, is vanaf vrijdag 6 december niet meer bereikbaar.”