Ben jij voor het karretje gespannen om een bruid en bruidegom door de ‘dag van hun leven’ te manoeuvreren? Dat is natuurlijk een hele eer, maar misschien zie je het meer als een vloek dan als een zegen. Er moet aan zoveel dingen worden gedacht, er moeten zoveel dingen worden geregeld. En als er iets fout gaat, dan ben jij de sigaar, klos of Sjaak. Onze boodschap is echter: maak je geen zorgen, het komt allemaal goed met deze lijst aan belangrijke tips voor het regelen van een bruiloft in de omgeving Dordt.

Tip #1: Begin met een brainstormsessie
Een bruiloft is voor zowel de bruidegom als de bruid een spannende dag. Ruimschoots van tevoren is het dus zaak dat jij gewoon is met de twee duifjes om de tafel gaat voor een brainstormsessie. Op dat moment zullen ze nog niet in grote spanning zijn en zul je de details in alle rust kunnen bespreken. Zorg dat je elk idee respecteert, ook als het in jouw ogen misschien niet haalbaar is. Dat zullen de liefdesduifjes vanzelf ook inzien.

Tip #2: Stel een uitgebreide lijst op
Het is erg belangrijk om vroegtijdig een lange lijst op te stellen met alle gasten die er komen. Het is tegenwoordig heel simpel om een bruiloft uitnodiging te maken en massaal op te sturen naar iedereen. Het is ook de lijst waar je bijhoudt wie er allergieën heeft, wie er wat wil eten op het diner, wie er een stukje wilt doen en allerlei andere belangrijke informatie.

Tip #3: Ga op zoek naar de juiste trouwplek
We adviseren je om vroegtijdig op zoek te gaan naar de juiste trouwlocatie. We hebben het dan niet alleen over het gemeentehuis of de kerk, maar vooral ook de locatie van het diner, het feest en eigenlijk kun je tegenwoordig ook de kerkdienst en de trouwambtenaar naar de locatie toe laten komen. Een centrale en goed bereikbare plek in de regio Dordt kan je makkelijk huren via zaalverhuur Rotterdam. Niet alleen is de bereikbaarheid perfect, ook kan je door het kiezen van zaalverhuur gebruik maken van allerlei onmisbare voorzieningen voor op een bruiloft zoals microfoons, speakers en een beamer. Bovendien regel je zo alles in één klap: een locatie, een lunch en een diner en een feestlocatie.

Tip #4: Zorg voor een prachtig feest
Er zijn allerlei andere belangrijke dingen. Niet alleen moet je de trouwauto regelen (willen jouw vrienden een Volkswagen retrobusje of liever een gloednieuwe Porsche?), maar ook de fotograaf, de fotolocatie, degene die de ringen gaat geven, de trouwambtenaar inlichten, de kerkdienst regelen en natuurlijk niet te vergeten: het bedenken van een leuke stunt voor als het bruidspaar ’s avonds thuiskomt. Met jouw ideeën op dit gebied zorg je voor een prachtig feest.

Tip #5: Een goed afscheid

We zijn nog een ding vergeten: het uitzwaaien van het bruidspaar, voor als ze wegrijden in hun Volkswagen retrobusje en de eerste nacht met elkaar door gaan brengen in hun luxe hotelkamertje. Je kunt natuurlijk kiezen voor een spectaculaire vuurwerkshow, maar ook een laatste meezinger en een erehaag zijn helemaal niet slecht.