DORDRECHT – De woensdag gelanceerde websitewww.centrumdordrecht.nl geeft een overzichtelijk en zo compleet mogelijk beeld van wat de binnenstad te bieden heeft.

Het doel van de site, een initiatief van Dordrecht Marketing, is om bewoners van de regio en bezoekers aan de stad een totaaloverzicht te geven van de horeca, detailhandel, attracties en evenementen. De site is tablet- en mobiele telefoonvriendelijk gemaakt. Op dit moment staan er ruim 300 winkels en meer dan 80 horecagelegenheden op vermeld. Deze zijn makkelijk te vinden via de zoekmachine. Winkeliers en horeca kunnen een inlogcode aanvragen voor de site, zodat ze zelf alle informatie actueel houden en aanvullen met foto’s en bijvoorbeeld Twitter en Facebook-account. De vermelding op de site is voor hen gratis. Op de website is ook een uitgaansagenda te vinden, met een overzicht van de exposities, tentoonstellingen, evenementen en optredens in de stad. Zoeken kan per dag en per thema.

Aan de lancering is een prijsvraag gekoppeld, waarmee onder meer een volledig verzorgde avond uit, vrijkaarten voor de Big Rivers Bluescruise en een mysterieprijs gewonnen kunnen worden. Komende zomer wordt ook gestart met een tweewekelijkse papieren versie van een uitagenda. Deze wordt verspreid op diverse locaties.